påsk i Norråker, 2011

dagligt crap / 0 Kommentarer / 2011-04-24, 15:54:44
härlig helg i Norråker, vi har haft världens tur med vädret! blå himmel och stekande sol varje dag, det bränner verkligen i ansiktet så nu sitter jag inne en stund för att vila sen drar jag ut i solen igen.

i fredags stack vi ut på en tur till andra sidan sjön för att spana efter björn, men sån tur hade vi inte. efter det plockade vi på oss mat i affären och drog ner till stugan vid sjön, där var vi i stort sett hela dagen och jag däckade i stugan. på kvällen badade alla badtunna, inte jag, och efter det åkte vi upp till huset och sov.

igår var vi nere vid sjön från morgon till kväll, åt både lucnh och middag där, korv och revbensspjäll, mums. jag däckade såklart igen, pga värmen. alla bastade och badade badtunna igår kväll igen och efter det åkte vi upp till huset och satt i det dom kallar "bella vistan", typ. jag satt och kollade igenom alla gamla mobilbilder och ljudklipp och videoklipp, satan vad jag garvade och fick en stor längtan tillbaka.. inte till livet eller något sånt utan bara till mig och min...

idag har vi haft picknick på andra sidan sjön bredvid "björnnästet", riktigt mysigt och varmt.

HÄR TRIVS JAG SOM BÄST!

vi har pratat lite lätt om i sommar och jag ska åka hit till lite efter mitten av juni och börjar jobba i augusti. ska bo i lägenheten ovanför affären, där jag ska jobba. så jag ska verkligen ta vara på den sommaren jag kommer ha i norrtälje för sen sticker jag, efter augusti.

men nu på tisdag sticker jag och morsan iväg till Vindeln, min nya bostadsort till hösten. kolla lite på folkhögskolan och strosa runt på stan. även kolla hur lägenheten jag kollat på ligger till. jag är supertaggad





















hundarna /är inte säker på deras stavning


nallo



shelick



unna



lala



che





det börjar bli som en tradition att vi åker upp till Norråker varje påsk, men det gillar jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback