texas gånger två

mina krabater / 0 Kommentarer / 2010-05-17, 15:08:05

   

det här är min nya katt - texas - jag tog emot henne av min bästa vän emma, kände att hon inte skulle behöva avliva katten pga lite saker som har hänt, så nu är hon min och ska följa med mig genom livet. bakgrunden vet emma inte då hon blev lämnad av sin ägare innan emma. texas, även kallad trasan, är förmodligen en norsk skogskatt, hur fin som helst måste jag säga!

idag när hon kom hit fick hon först se kattlådan och matskålen sen släppte jag henne fri i huset, det gick bra, hon strosade omkring. efter ett tag plockade jag festingar på henne och hon var hur duktig som helst, låg still och lät mig hålla på, jättebra.

nu sitter jag i soffan och hon kommer hoppandes ner för trappan och går direkt till mig, stryker sig motmina ben och hoppar upp bredvid mig i soffan, underbart! vilken katt. känns som att hon kommer trivas och jag hoppas verkligen på det, min snutta. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback